Friday, June 12, 2009

...P.U.K.A.U…


Once upon a time……..heheehe…nk citer ckt la ni psl kes pukau neh…awl may ari tu aku n mama aku blk kmpg mama kt kulai johor…..cos somewhere in april atok n nenek aku kne pukau sebyk rm12 k @ rm12 000….jumlah yg byk bg org yg tanam angur cm aku ni kn….hehehe….ble byr utang ptptn aku tok degree neh..hehehe….
So ari jumat yg di berkati tu aku n mama pn blk johor lps mama blk keje…cos april kn aku stil on prktkal n bz bokfair…smpai umah atok aku kt kol 12 rasenye…so mlm tu mama aku elek2 lu…esok nye baru la die ula kn operasi soal selidik ape yg jd senanye kt atok n nenek aku….
Keesokan ari nye…pg2 tu mama aku g la wat cbuk2 kt pokok2 atok aku smbil cri mase yg sesuai nk soal siasat..tp memndang kn 4 org sepupu aku o ank mak uda aku ada…mama slow down lu….mlm tu bru dpt soal selidik…….teng teng teng…

Ni citer dari nenek aku lu…die kt umh dok dpn pintu lpk2 ngn atok aku..then tah cm ne die tetido..zzzzzz…sedar2 atok aku dah kua umah g kebun.n ada 3 org manusia hampeh+kuang ajar ni (1pmpuan n 2 laki) pn dh ada kt atas umh atok aku..nenek aku pn lyn la..cos dierg kt dtg nk jual alat urut badan..yg best nye…mesin urut badan yg kne pegang neh bole cuci darah yg kite sume kne wt atles once a life…ayo!...cangih sgt kea lat ko smpai ble cuci darah…dr.m pn g sepital nk cuci drh…ini setakat alat tu je..hurm….
Then die promote lak kusi urut ala2 osim tp senanye cap ayam je tu(cos aku yg menjd tukang bukak kotak n pasang kn kusi urut tu…memg xde cap ape2 pn kt kusi tu o kt buku instruction die..) menda2 ni sume kt 5 ribu..nenek aku pn bg la duit..cash ye..org kmpg+tua kn memg suke simpn cash kt umah..yg wat kne pukau ni cm neh……..
Mase org tu dtg die siap tlh urut2 kaki nenek aku yg dh memg sakit cos baru sebelh je operate awal taun aritu..so die urut2 smbil borak2 lg..siap pangil nenk aku mak neh..memg manis ayt ko ye…then siap wat air lg neh utk nenek aku..pelik kn, tetamu wat air sndri utk die n tuan umah.. nenk aku pn dah cm ala2 feeling la kn.ada org care kt die..lps baya duit kusi tu, nenek aku sipa ckp tnggu la kejap.kng ayah ko blk..makne nye atok aku la kn.org tu pn ape lg..xjd la nk blk..
Ha ni part atok aku lak….Bile atok aku blk je..dierg borak2, then suddenly atok aku ble ikt dierg g bank cucuk duit 5 ribu lg..ayo la..nasib la mesin atm tub le kua 5 k je maksimim..kalo x mau abis duit atok aku..mlm nye tu baru la atok aku cm sedar2 n blur2 bgtau kt mak uda aku yg die dh bg duit…
So mak uda aku pn kol adk bradik laki mama aku which is aku nye acik n abah..die pn blk johor mlm esok nye…wat report polis…kecoh jap ala kmpng dgn kes atok aku ni..cos org kmpg len pnh kne rupenye tp x la sebyk nilai atok n nenek aku kne…
Dan fakta yg nenek aku sorok ialah…org be3 tu pnh dtg dh be4 ni jual ubat pil kt nenk aku.arge ubt tu kt 2 ribu…tp nenek aku ckp kt atok aku 800 ratus je..so atok aku diam la…800 kn..ok la lg…mlm mama aku soal sldk tu bru die bgtau cos tkt atok aku marah..pil tu lak konon siap ble kuat kn badan..bg segar la n ble jln..tp yg mak aku bce kt ubat tu ingredient die adalah soya n beras perang…ayo! Menda tu je kat 2 ribu..
So esk nye aku n mama pn blk cni blk n dlm kete ktrg dh wat kesimpulan yg kalo nenek aku x tetipu ngn ubat soya+beras perang tu mesti menda xjd lg truk kn…cos org hampeh tu dh tau yg nenek tua ni sakit2 dok umah p nada cash til 2 ribu..so ble aim n dtg lg…jd memg jd sasaran la kn…so ni kes pukau ke x senanye.aku pn xsure..yg pasti mende dh jd pn kn….takdir…
Tp ape menda pukau ni senanye….n cm ne ek…any komen???

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...