Tuesday, March 8, 2011

...mentor 5...

assalamualaikum...


entry neh actually dh tringat nak tulis wekend haritu, but since balik umah atok kat johor, ctu line intenet sgt la slow...so dgr paksa rela nye aku pn tinggal kan la my mis red lappy...huhuhu....so hari ni la bru ade kerajinan nak  tulis entry neh..hehehe...ok..once upon a time.......

hari ahad hari tu kan dah stat Mentor 5...ala yg kat tv 3 hari ahad kol 9 mlm before citer merlin start tu..hehehe..so aku pn layan kann la..memula tengok tu cm blurr je since tengah penat siang tu umah atok ade wt tahlil n yasin sikit...dah half program tu, tetibe dengar lagu bruno mars-grenade...owh message masuk..my sis in law msg...

'eewww, xpaham btol...mcm pelik je kannn'

dh sah2 aku tgh blurrr, forward balik msg kat die tanye ' ape kamu anta ne..sy xpaham...' hahahaha...then bemula la sesi komen pasal mentor2 dan protege mentor 5 neh.....pengkritik x begaji la kitorang malam tue..hehehe...pasal suara la..muka la....bla bla bla bla.....


tp 1 yg paling aku xbole blah is cara dieorang nyanyi dengan sebutan T tue...kenapa sebutan T tu akan jadi ala2 slang mat saleh tecekik smelly bean..hahahaha...if im not mistaken, dalam bahasa melayu, huruf T tu sebutan nya ' ti ' kannn..bukan nye jadi ' teh ' or ' thii '...dah name pun nyanyi lagu melayu, name melayu, rupa pun sah2 la melayu anak malaysia kan...so kenapa nak bunyi kan T tu pelik sangat...malu ke sebut T macam biasa...mase tengah interview dengan ally iskandar before nyanyi tu ok je...dan2 bile menyanyi je keluar la segala bunyi2 mat saleh tu...ade a few protoge yang sound sangat la ke'mat saleh'an nye...

event mat saleh kalo cakap bahasa melayu pun, they all try to pronounce it the best way as we pronounce it..so why do we malaysian and melayu need to sound like others..which i dun know who....hurmmm...makin lame macam makin banyak pulak artis yang bejangkit sebut T neh konon like mat saleh..tolong laaaaa..korang bole rosak kan lagu dan pendengaran penonton yang pada mula nya suke dah kat korang as protoge like me...adoyyyyyy.....toink..toinkk











MeMBeBeL : soryy kalo ade yang terasa..tp serious, aku memg agak annoying dengan orang yang nyanyi ade slang2 mat saleh tp tengah nyanyi lagu melayu..danggg!

2 comments:

ShidaGhazali said...

thidak mungkin ku berpaling.....
owhhh thak sanggup aku....

hahahaha, aku x dgr kt mentor, tp ms dinner...pergh terjeluak mknan aku kt ctu...

lalalal

BeLLa BeLLa said...

kannn..makin menjadi2 plak yg nak nyanyi slang mat leh tu..aduyaiii

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...