Wednesday, September 15, 2010

...aidilfitri 2010...

salam lebaran....

alhamdulillah..arini dh 6syawal..so dh 6 ari raye kite smbt..so rye aku cm bese, blk johor, kmpg mama..since kg ayh, 2 2 dh xde..so kamis tghari aku smpai jhr ngn mama...lps sahur kua, smpai kol 10 lbh cmtu..tp x blk umh atok trus..g amik makuda aku dkt umh die, which kg sblh je ngn kg atok..hehehe..g kota tinggi, uruskn hal nk g aji..mama, mak uda atok n nenek insyallah akn g aji bln 11 neh..so g setle papa ptt, then bru blk umh atok....
smpai tu dok bakar sate n masak ckit2..cos makcik2 aku yg dh smpai, dh msk siap2.ktrg memg jenis, ari las pose dh msk sume lauk raye..kire buke lasday, dh mkn ketupat..hehehe....so mlm tu actviti bese setiap taun..men mercun!! hahaha..tp taun neh extra cos along aku bwk blk meriam besi..buluh kn xtahan..so lyn besi..huhu..
so mlm tu mule la operasi meriam besi..abes sume kazen2 aku yg kecik2 tu pn join same...abes tekejut org dlm umh..hahaha...org umh sblh iaitu mak metua along aku pn join mencarut tiap kali bunyi letop.hahaha...kecian org2 tua skng...

so as i said before, 1 syawal besamaan besday aku ke23..so taun neh double celebration la kn..hehehe...excited gk la bngun pg, kms2 umh ckt, then mand pkai bju rye..taun neh biru..then tnggu org laki blk smyg raye, bemule la sesi ampum maaf...n aku msh dapat duit rye cos msh ade title student kn..wakakaka...abes sesi slm2, mkn2 la plak...mcm2 la ade..ketupt, lemang, sate, rendng, kari, lodeh n juge kueh raye sponsored by makcik2 aku sume...n ptg tu potng la kek besday aku..carrot walnut chese cake..mama tmph dr opismate die..memg sedap la kn..name pn cheeessee.hehehe

then sesi seterus nye, tdo.ahhaha..tu la keje kt kmpng aku, ptg rye, antra tgk tv or tdo.kehkehkeh...tp taun neh ade actvt bru..kutip buah blkng umh atok..huhu..ade duku n pulasan yg tgh bebuah lg..so kne la hired kazen2 bujang aku utk pnjat n jolok..ktrg kutip2 yg jth bwh je la.hahaha...





dh dpt hasil, mkcik2 smbg lak wt "ketupat' smbil mkn buah kt blkng tu..memg port baek..org len xdgr.hahahahaha


esk nye, mule la xtvt beraya..memule g umh makteh..dlm 30 jam ke 45 mint dr umh atok..ade 5 kete g..menu nc ayam...ok la kn..oh b4 tu singah umh makuda dlu, cos makndak aku nk blk phang dh..mkn kueh je, cos kejap je pn kn...abes umh makteh, mlm tu smbng umh jiran2 atok n makmetua along a.k.a besen mama...huhu...abes seari...
raye ke3, umh paklong aku plak.jauh ckt..dlm sejm lbh la...yg bes nye, pklong aku ni dh ade cucu, kire ank buah aku la kn..n yg tebaru, cucu die no5 bru lahir mse pose aritu..so g la tgk ank buah aku tu...mohd haikal..apetah blkng die, aku xingat..yg past pngil haikal..bru 20 ari....

then msk raye ke4 dh bosan ckt.hahahaha..kazen2 ku dok umh men game boy n psp..tu je la..n tgk tv..nsb aku n mama bwk kad astro umh ktrg..so xla bosan sgt, astro atok xbyk chanel..hehe..

tu jela xtvt raye kali neh...owh lupe nk tmbh, selain itu, aku juge kne adap asgmnt gbi..tensen ye..ade 60 page kne bace..mampu 40 bru..huhu..siap tetido, kne kaco ngn kazen2 aku yg kecik2 tu lg..memg xbehasil..hahaha..my lappy memg xsmpt nk on pn..hurmmm....

so smpena besday aku, along n klong bg adiah kt bwh neh...terbaeekk besar die.hahahaha..tenkiu ye.nant ank anda lahir, sy jage elok2..huhuhu


so tu je la ek kali neh..skng dh blk s.alm..n mule sesi adap asgmnt kembali...huh..sebln lagi...yeay!!!! tp...takot..keje byk xsiap lg..h0h0h0 :D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...